Редакция 2003 г. Наказ N 711 від 15.12.2000 Про внесення змін і доповнень до Зборів і плат за послуги, що надаються суднам у морських торговельних портах України

 

МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ

 Наказ N 711

Про внесення змін і доповнень до Зборів і плат за послуги, що надаються суднам у морських торговельних портах України

(від 15.12.2000)

 

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
 10 січня 2001 р. за N 5/5196

 

(Із змінами внесеними наказом Міністерства транспорту України
від 09.01.2003 N 10)

 

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. N 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)"

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Внести зміни і доповнення до Зборів і плат за послуги, що надаються суднам у морських торговельних портах України, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 27 червня 1996 р. N 214 і зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 24 липня 1996 р. за N 374/1399, із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства транспорту України від 7 грудня 1998 р. N 487, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30 грудня 1998 року за N 846/3286, виклавши ці Збори і плати в новій редакції, що додається.

 

Встановити, що рівень цих зборів і плат є граничним, а знижки до них надаються Міністерством транспорту.

 

Збори і плати за послуги, що надаються суднам у морських торговельних портах України, в редакції наказу Міністерства транспорту від 27.06.96 N 214, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 24 липня 1996 р. за N 374/1399 (із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства транспорту від 7 грудня 1998 р. N 487, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 30 грудня 1998 року за N 846/3286) визнати таким, що втратив чинність.

 

2. Департаменту транспортної політики (Легенький Г.М.) разом з Департаментом нормативно-правового забезпечення (Логінова Л.М.) в установленому порядку зареєструвати цей наказ у Міністерстві юстиції України.

 

3. Контроль за виконання цього наказу покласти на заступника Міністра Севрюкова В.В.

 

 

Міністр

Л.М.Костюченко

 

 

Погоджено:

 

Перший заступник Міністра економіки України

В.М.Кальник

 

 

Затверджено

 

Наказ Міністерства транспорту України
27.06.96 N 214

 

 

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
10 січня 2001 р. за N 5/5196

 

(у редакції наказу Міністерства транспорту України)
15.12.2000 N 711

 

 Збори і плата за послуги, що надаються суднам закордонного плавання у морських портах України

(Назва із змінами внесеними наказом
Міністерства транспорту України від 09.01.2003 N 10)

 

 Загальні умови

 

 1. Збори та плата (лоцманський збір, збір за користування послугами служби регулювання рухом суден, швартовний збір, плата за роботу буксирів при швартовних операціях, плата за користування плавзасобами, плата за агентські послуги, супервайзерська винагорода) справляються у морських портах із суден закордонного плавання зазначених груп і плавучих споруд, що плавають під Державним прапором України  та іноземним прапором:

 

вантажні судна, що заходять у порти для виконання вантажних операцій, та плавучі споруди

група А

пасажирські судна, включаючи швидкісні судна на підводних крилах та пороми, що заходять у порт для виконання вантажопасажирських операцій, криголами, які не належать порту та не орендовані ним

група Б

ліхтери, буксири, буксири-штовхачі, штовхачі, баржі (самохідні та несамохідні), річкові самохідні судна, включаючи судна типу "ріка - море," пароплавств, які є членами Братиславської угоди, що заходять у порти на р.Дунаї, а також річкові самохідні судна, що заходять в інші порти для подальшого перевантаження вантажів на морські судна та навпаки

група В

несамохідні судна (крім барж)

група Г

судна, що заходять у порт вимушено, для постачання, карантинних потреб, а також судна, що прямують на ремонт на судноремонтні підприємства (бази) України службові та військові судна

група Д

група Д

навчальні, навчально-виробничі судна при виконанні ними рейсів за навчальними планами навчальних закладів, на борту яких перебуває не менше ніж 50 курсантів, навчально-тренажерні судна

група Д

наукові, дослідні судна та швидкісні судна на підводних крилах, що виконують регулярні пасажирські рейси за розкладом у каботажному плаванні (крім прогулянкових і круїзних рейсів)

група Д

інші судна (судноремонтного заводу, аварійно-рятувальні, підводно-технічні, технічні, госпітальні, гідрографічні, судна місцевого портового флоту, криголами, які належать порту та орендовані ним, спортивні судна, приватні яхти, парусні судна, судна, які проходять ходові випробування, риболовецькі судна, що заходять у порти без виконання вантажних операцій).

група Е

 

(Пункт 1 із змінами внесеними наказом
Міністерства транспорту України від 09.01.2003 N 10)

 

Примітки:

 

1. Під терміном "вимушено" треба розуміти заходження судна в порт у зв'язку із загрозою безпеці продовження плавання, життю або здоров'ю членів команди та пасажирів.

 

2. Судна груп В (буксири та баржі), Д та Е, що виконують комерційні вантажні рейси, належать до групи А.

 

3. Судна груп Д та Е, що виконують комерційні вантажопасажирські рейси, належать до групи Б.

 

4. Ці збори та плати поширюється на суб'єктів підприємницької діяльності всіх форм власності, які виконують роботи та надають послуги у морських портах та на причалах судноремонтних заводів України незалежно від підпорядкованості цих портів (причалів).

 

 2. Сплата зборів і плати за транзитний прохід суден Керч-Єнікальським каналом (КЄК) та каналом Прорва, , здійснюється шляхом попередньої оплати або безпосередньо на вході в КЄК та канал Прорва якщо при цьому не обумовлено інше.

 

(Пункт 2 із змінами внесеними наказом
Міністерства транспорту України від 09.01.2003 N 10)

 

3. Нарахування зборів і плати за послуги, що надаються суднам у морських портах України, здійснюється з умовного об'єму судна, який обчислюється в кубічних метрах і дорівнює добутку трьох величин (довжина судна, ширина судна і висота борту судна), зазначених в обмірному свідоцтві (головні розміри) або документі, що його замінює.

 

Для морських суден, що перевозять вантажі на верхній палубі чи мають дві або більше палуб, крім твіндечних суден, висота борту, яка використовується для обчислення об'єму судна, повинна становити не менше половини ширини судна.

 

Для суден групи Б, що мають дві або більше палуб, висота борту, яка використовується для обчислення об'єму судна, повинна становити половину ширини судна.

 

Умовний об'єм баржо-буксирних складів, караванів та інших складених плавучих споруд для нарахування всіх видів зборів і плат дорівнює сумі об'ємів окремих елементів.

 

Для розрахунку всіх видів зборів і плати умовний об'єм суден РО-РО, РО-ФЛОУ, ОБО, ЛО-РО, контейнеровозів, худобовозів, ліхтеровозів, автомобілевозів застосовується з коефіцієнтом 0,7 за умови використання зазначених суден відповідно до їх спеціалізації. Тип судна та його спеціалізація визначаються за судновими документами.

 

Збори і плата, за послуги, які надаються морською державною адміністрацією Дніпро-Бузького порту суднам, що заходять у цей порт, сплачуються безпосередньо державному підприємству "Морська державна адміністрація Дніпро-Бузького морського порту.

 

(Пункт 3 із змінами внесеними наказом
Міністерства транспорту України від 09.01.2003 N 10)

 

4. Судна, що обслуговуються на рейді, сплачують за найм роз'їздних катерів або буксирів додатково, окремо за кожний найм катера або буксира.

 

5. Для ліхтеровозів, що виконують вантажні операції з ліхтерами на зовнішньому або внутрішньому рейді, портові збори нараховуються з об'єму ліхтерів, зданих ліхтеровозом по прибутті до порту і прийнятих ним при виході з нього.

 

6. Ставки лоцманського та швартовного зборів, плати за роботу буксирів при швартовних операціях і плати за користування самохідними плавзасобами, плати за послуги, які надаються агентом, підвищуються для всіх суден.

 

У робочі дні

 

з 22.00 до 6.00 - на 25%;

 

в суботні, недільні й святкові дні за календарем та згідно з чинним законодавством:

 

з 6.00 до 22.00 - на 50%,

 

з 22.00 до 6.00 - на 100%.

 

Ці надбавки застосовуються тільки в тій частині вартості послуги, яка відповідає фактичній тривалості послуги в позаурочний час.

 

На річкові судна (несамохідні баржі), а також круїзні пасажирські судна, які заходять у порт Ялта, ці надбавки не поширюються.

 

У рахунках, що виставляються судновласникам, робиться обов'язковий детальний розрахунок вартості наданих послуг з визначенням ставок, надбавок, які застосовуються, і розрахунок часу, як робочого, так і позаурочного.

 

Ставки лоцманського збору не підвищуються, якщо судно вимушено стоїть у нічний час, що пов'язано з одержанням дозволу на вхід судна в канал.

 

7. Основними ознаками лінії закордонного плавання є:

 

установлення обов'язкових і факультативних іноземних та українських портів заходження;

 

закріплення для роботи на лінії типів суден;

 

установлення періодичності заходження закріплених суден в українські порти;

 

реєстрація лінії Державним департаментом морського і річкового транспорту, за поданням адміністрації порту (морського порту).

 

 8. Для суден, що заходять у порт Южний під навантаження-розвантаження генеральних та навалочних вантажів, порт може застосовувати знижку усіх видів зборів і плати у розмірі 50 відсотків.

 

Для круїзних пасажирських суден закордонного плавання групи Б (за винятком тих, що виконують вантажопасажирські рейси) від усіх ставок зборів і плати застосовуються знижки у наступних розмірах:

 

у порту Ялта – 20 відсотків;

 

у порту Одеса – 10 відсотків.

 

(Пункт 8 із змінами внесеними наказом
Міністерства транспорту України від 09.01.2003 N 10)

 

9. Якщо на судно поширюється застосування кількох надбавок зборів і плати, кожна з них застосовується щодо базової ставки.

 

10. Якщо на судно поширюється застосування кількох знижок, застосовується тільки найбільша щодо базової ставки.

 

11. При нарахуванні зборів і плати час округлюється до 0,5 години. При цьому, час менше ніж 30 хвилин приймається за 0,5 години, а час більше ніж 30 хвилин - за 1 годину.

 

При нарахуванні зборів і плат подобово, час округлюється до 0,5 доби. При цьому, час до 0,5 доби приймається за 0,5 доби, а час більше, ніж 0,5 доби - за 1 добу.

 

12. Державна належність судна і відповідно наданий йому статус під час справляння зборів і плати визначається за прапором, під яким це судно плаває, незалежно від того, хто є його власником і хто його використовує.

 

13. Сплата зборів і плати здійснюється відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 р. N 15 "Про систему валютного регулювання і валютного контролю".

 

14. Із сум зборів і плати, що справляються у валюті України, податок на додану вартість сплачується відповідно до законодавства. При цьому, якщо в порту надаються послуги суднам каботажного плавання, сума зборів, визначена відповідно до цих Зборів і плати, збільшується на суму податку на додану вартість, а в інших випадках - сума податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету, обчислюється із суми зборів, нарахованих і сплачених порту без такого збільшення.

 

 Лоцманський збір

 

15. Лоцманський збір справляється з усіх суден, що заходять у порти України. Для суден, що плавають під Державним прапором України, лоцманське проведення є необов'язковим і лоцманський збір не справляється у випадках:

 

якщо лоцманське проведення в даному районі або порту не є обов'язковим;

 

якщо капітан судна склав іспити комісії капітана порту і одержав про це відповідне свідоцтво.

 

16. Нарахування лоцманського збору проводиться з умовного об'єму судна у кубометрах. Об'єм судна менше 5000 куб.метрів вважається за 5000 куб.метрів.

 

17. Лоцманський збір включає в себе плату за плавучі споруди, які використовуються для доставки лоцмана на судно, що входить у порт, або зняття лоцмана із судна, що виходить з порту.

 

18. Із суден груп А, Б, Г і Д за проведення підхідними до порту каналами і фарватерами, за проведення за межами акваторії порту (зовнішньопортове проведення), а також за перестановки між зовнішнім рейдом і причалами порту, при відсутності підхідних каналів і фарватерів, або на акваторії порту (внутрішньопортове проведення), лоцманський збір справляється з об'єму судна в кубометрах за такими ставками:

 

 

  Таблиця 1

Ставки лоцманського збору

 

 

------------------------------------------------------------------

|                |    Зовнішньопортове проведення    |Внутрішньо-|

|     Порт       |     (в доларах США/куб.м-миля)    |  портове  |

|                |-----------------------------------|проведення |

|                | до 1  |  1,1-  | 5,1-30 | понад 30|(в доларах |

|                | милі  |  5миль |  миль  |   миль  |США/куб.м) |

|----------------+-------+--------+--------+---------+-----------|

|       1        |  2    |    3   |   4    |    5    |     6     |

------------------------------------------------------------------

               а) для суден у закордонному плаванні

 

 Білгород-

 Дністровський    0,0054   0,0041   0,0027    0,0005     0,0074

 Бердянськ        0,0036   0,0016   0,0009    0,0005     0,0088

 Дніпро-Бузький   0,0036   0,0032   0,0020    0,0005     0,0058

 Іллічівськ       0,0036   0,0016   0,0009    0,0005     0,0088

 Керч             0,0029   0,0013   0,0007    0,0005     0,0068

 Маріуполь        0,0036   0,0016   0,0009    0,0005     0,0088

 Миколаїв         0,0036   0,0032   0,0020    0,0005     0,0058

 Одеса            0,0025   0,0011   0,0009    0,0005     0,0058

 Октябрський      0,0036   0,0032   0,0020    0,0005     0,0058

 Очаків           0,0036   0,0032   0,0020    0,0005     0,0058

 Скадовськ        0,0036   0,0032   0,0020    0,0005     0,0058

 Усть-Дунайськ    0,0025   0,0011   0,0009    0,0005     0,0058

 Херсон           0,0054   0,0041   0,0027    0,0005     0,0074

 Ялта             0,0032   0,0014   0,0007    0,0005     0,0079

 Інші порти       0,0059   0,0052   0,0038    0,0011     0,0065

 (причали)

 

               *б) для суден у каботажному плаванні

 

 Білгород-

 Дністровський   0,0006    0,0004   0,00026   0,00004    0,0008

 Бердянськ       0,0004    0,00016  0,00010   0,00004    0,0008

 Дніпро-Бузький  0,0004    0,0003    0,0002   0,00005    0,0006

 Іллічівськ      0,0004    0,00016  0,00010   0,00004    0,0008

 Керч            0,0002    0,00012  0,00006   0,00004    0,0006

 Маріуполь       0,0004    0,00016  0,00010   0,00004    0,0008

 Миколаїв        0,0004    0,0003    0,0002   0,00005    0,0006

 Одеса           0,0002    0,00010  0,00010   0,00004    0,0006

 Октябрський     0,0004    0,0003    0,0002   0,00005    0,0006

 Очаків          0,0004    0,0004    0,0002   0,00004    0,0006

 Скадовськ       0,0004    0,0004    0,0002   0,00004    0,0006

 Усть-Дунайськ   0,0002    0,00010  0,00010   0,00004    0,0006

 Херсон          0,0006    0,0004   0,00026   0,00004    0,0008

 Ялта            0,0004    0,00014  0,00008   0,00004    0,0008

 Інші порти      0,0006    0,0006    0,0004   0,00010    0,0006

 (причали)

 

   

___________

* ставки зборів і плати за послуги для суден у каботажному плаванні втратили чинність згідно Наказу МТУ N 10 від 09.01.2003

 

19. Із самохідних суден групи В лоцманський збір за зовнішньопортове проведення справляється за кілометр і 1 кВт ефективної потужності буксира або за 1 тонну вантажопідйомності інших самохідних суден за ставками:

 

0,002 долара США - для суден у закордонному плаванні;

 

*0,00009 долара США - для суден у каботажному плаванні.

 

Неповний кілометр проведення приймається за повний. За внутрішньопортове проведення (між рейдом і причалом) лоцманський збір справляється за 1 кВт ефективної потужності буксира або за 1т вантажопідйомності інших самохідних суден за ставками:

 

0,04 долара США - для суден у закордонному плаванні;

 

*0,002 долара США - для суден у каботажному плаванні.

 

З несамохідних суден групи В, які буксируються або штовхаються, збір справляється в розмірі 25% від збору за буксир. При цьому збір за буксир справляється за повною ставкою.

 

___________

* ставки зборів і плати за послуги для суден у каботажному плаванні втратили чинність згідно Наказу МТУ N 10 від 09.01.2003

 

20. За лоцманське проведення суден, що прямують транзитом Керч-Єнікальським каналом, незалежно від часу доби лоцманський збір справляється за ставками:

 

0,0288 долара США/куб. м - для суден у закордонному плаванні;

 

0,0014 долара США/куб. м - для суден у каботажному плаванні.

 

За проведення по Азовському морю незалежно від часу доби - за ставками:

 

0,0223 долара США/куб. м - для суден у закордонному плаванні;

 

0,0011 долара США/куб. м - для суден у каботажному плаванні.

 

За лоцманське проведення суден, що прямують транзитом Керч-Єнікальським каналом (КЄК) до порту Кавказ, незалежно від часу доби лоцманський збір справляється за ставками:

 

0,021 долара США/куб. м - від буя N 1 до порту Кавказ;

 

0,0082 долара США/куб. м - від буя "Варзовський" до порту Кавказ.

 

У суботні, недільні і святкові дні за календарем та згідно з чинним законодавством ставки не підвищуються.

 

Проведення підхідними каналами портів оплачується окремо за ставками табл.1

 

21. Для вантажних суден, які працюють на лініях закордонного плавання, відкритих у встановленому порядку, а також для суден групи Б надається знижка у розмірі 20 відсотків від ставок зборів, які справляються за зовнішньопортове та внутрішньопортове лоцманське проведення.

 

22. Судна групи Е (крім суден, які проходять ходові випробування) звільняються від сплати лоцманського збору.

 

23. За неправильне повідомлення осадки, довжини і ширини судна або його місткості капітан судна зобов'язаний сплатити штраф у розмірі двократної ставки лоцманського збору незалежно від установленої чинним законодавством України відповідальності за наслідки, що можуть виникнути через ці дії.

 

24. Неповна миля проводки приймається за повну.

 

25. При одночасному проведенні кількох суден лоцманський збір справляється з кожного з них за повною ставкою.

 

26. Підставою для справляння збору є лоцманська квитанція, виписана і засвідчена капітаном судна, або радіотелеграфне підтвердження судна.

 

27. Плата за відмову від послуг лоцмана, замовлених судном, а також за затримку лоцмана на судні справляється за такими ставками:

 

  Таблиця 2

 

------------------------------------------------------------------

| Причина затримки лоцмана       | Розмір плати й умови стягнення|

------------------------------------------------------------------

 Виклик лоцмана з наступною        100% збору за проведення, для

 відмовою від його послуг          якого був викликаний лоцман

 За 1 годину затримки              36 доларів США, враховуючи

 лоцмана, викликаної               неповну годину за повну, - для

 неточною інформацією              суден у закордонному плаванні;

 

                                   *3,6 долара США, враховуючи

                                   неповну годину за повну, - для

                                   суден у каботажному плаванні;

 

 Затримка лоцмана на судні         90 доларів США за першу добу,

 більше 2 годин з причин,          180 доларів США за кожну

 які не мають характеру            наступну добу - для суден у

 дії непереборної сили             закордонному плаванні;

 

                                   *9,0 доларів США за першу добу,

                                   18,0 доларів США за кожну

                                   наступну добу - для суден у

                                   каботажному  плаванні

___________

* ставки зборів і плати за послуги для суден у каботажному плаванні втратили чинність згідно Наказу МТУ N 10 від 09.01.2003

    

 

Примітки:

 

1. При затримці лоцмана на судні більше 2 годин внаслідок того, що тривалість самого проведення перевищує 2 години, зазначена плата за затримку лоцмана не справляється.

 

2. Якщо лоцман і стажист вивезені судном, яке вони проводили за межі району, що ними обслуговується, капітан судна зобов'язаний відшкодувати лоцманові витрати на повернення до місця служби (проїзд, добові, проживання в готелі), а також виплатити винагороду, зазначену в табл. 2, за кожну добу перебування їх за межами району лоцманського проведення.

 

 Збір за користування послугами служби регулювання руху суден

 

28. Збір за послуги Служби регулювання руху суден (СРРС), що мають берегові радіолокаційні системи (БРЛС), справляється за нижченаведеними ставками за один кубометр об'єму суден груп А, Б, Д, Е (судна, що проходять ходові випробування), при кожному вході в порт, виході з порту, а також за кожний транзитний прохід каналом.

 

  Таблиця 3
Ставки збору за послуги СРРС

 

 

                                         (у доларах США за куб.м)

------------------------------------------------------------------

|      Порт        |     Для суден у      |     **Для суден у    |

|                  |закордонному плаванні | каботажному плаванні |

------------------------------------------------------------------

 Дніпро-Бузький             0,0049*              0,00049*

 Іллічівськ                 0,0094               0,00094

 Керч                       0,013                0,0013

 Маріуполь                  0,006                0,0006

 Миколаїв (мор.)            0,0071*              0,00071*

 Октябрський                0,0055*              0,00055*

 Одеса                      0,0094               0,00094

 Очаків                     0,0049*              0.00049*

 Херсон (мор.)              0,0057*              0,00057*

 Южний                      0,0094               0,00094

 Севастополь                0,011*

 

___________

* Збір   безпосередньо  сплачується  державному  підприємству "Дельта - лоцман".

 

** Ставки зборів і плати за послуги для суден у каботажному плаванні втратили чинність згідно Наказу МТУ N 10 від 09.01.2003

 

 

Примітки:

 

1. Судна груп В, Г, Е (крім суден, які проходять ходові випробовання) звільняються від сплати збору за послуги СРРС.

 

2. Судна, що прямують Бузько-Дніпровсько-лиманським та Херсонським морськими каналами транзитом з подальшим заходженням у річкові порти, збір за послуги СРРС сплачують державному підприємству "Дельта-лоцман" за ставками, встановленими відповідно для порту Миколаїв (мор.) та порту Херсон (мор.).

 

Указаний збір справляється зі знижкою 70 відсотків за прохід транзитом СРРС портів Іллічівськ, Одеса і Южний в таких випадках:

 

    1) в умовах обмеженої видимості;

    2) за заявкою капітана при будь-яких умовах видимості.

 

Для поромних суден, що працюють на поромній лінії Іллічівськ -- Варна, та швидкісних суден на підводних крилах, що виконують регулярні пасажирські рейси за розкладом, указаний збір справляється із знижкою 50 відсотків.

 

Збір за послуги СРРС справляється за фактично надану послугу.

 

У випадках відсутності факту надання послуги (БРЛС не працює або послуга не надавалася) збір за послуги СРРС не справляється.

 

29. Радіолокаційне проведення СРРС порту Іллічівськ є обов'язковим для навантажених суден-газовозів, хімовозів і танкерів, що прямують транзитом, сплачується за ставками:

 

0,0006 долара США/куб.м-милю - для суден у закордонному плаванні;

 

*0,00006 долара США/куб.м-милю - для суден у каботажному плаванні.

 

___________

* ставки зборів і плати за послуги для суден у каботажному плаванні втратили чинність згідно Наказу МТУ N 10 від 09.01.2003

 

Збір за прохід у зони СРРС транзитом включається в дисбурсментський рахунок у найближчому порту прибуття (відправлення) судна з подальшим перерахуванням сум відповідним портам.

 

30. Капітан судна, який звернувся до служби регулювання руху суден за послугами, а потім відмовився від них, зобов'язаний повністю сплатити належний за замовлені послуги збір.


Купить полный текст документа можно после авторизации

За дополнительной информацией обращайтесь в ООО "Планета Одесса"
Тел. +38 (048) 792-54-36, 050-336-5436 email: rise3info@gmail.com

Home